Medior casemanager vergunningen Omgevingswet

Solliciteer nu

Medior casemanager vergunningen Omgevingswet

Je bent verantwoordelijk voor één centraal doel: een veilige, duurzame en gezonde leefomgeving.

Wat ga je doen?

Als Medior casemanager vergunningen Omgevingswet ben je verantwoordelijk voor het gehele traject van vergunningen en meldingen. Dus vanaf het moment van indienen tot en met de verlening, weigering of wijziging. Je bewaakt de voortgang en de kwaliteit en je zorgt voor afstemming met de betrokken partijen.

Hoe ziet een werkdag eruit: Na je start met een kop koffie en het doorlopen van je mailbox ga je met de collega’s van het cluster Vergunningen Omgevingswet in werkoverleg. Je bespreekt in aanwezigheid van onder andere de secretaris van de commissie Ruimtelijke Kwaliteit, de teamjurist en de teammanager algemene onderwerpen. In de rol van Medior casemanager heb je naast bovenstaande gesprekken nog een inhoudelijk sparmoment met de overige casemanagers. Vervolgens ga je met de inhoudelijke aanvragen aan de slag. Na de ontvangst van een nieuwe aanvraag neem je persoonlijk contact op met de aanvrager om je als behandelaar kort voor te stellen en om kort het proces toe te lichten. Vanuit de inhoud ga je in gesprek met in- en externe specialisten over het oplossen van knelpunten in een grotere aanvraag. Naast de functie van Medior casemanager krijg jij ook de rol als key-user voor Centric Leefomgeving, het zaaksysteem waarin wij alle aanvragen in afhandelen.

Wie ben jij?

Je kunt je werk als Medior casemanager vergunningen Omgevingswet goed én met plezier doen als je voldoet aan dit profiel:

➡️          Minimaal HBO werk- en denkniveau met als voorkeur een afgeronde opleiding bouwkundige of juridische richting;

➡️          Minimaal 2 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur bij een gemeente of omgevingsdienst;

➡️          Een achtergrond in het ruimtelijke domein;

➡️          Ervaring in de vertegenwoordiging van het bestuursorgaan in bezwaarprocedures is een pre.

Ons aanbod

✅       Ontwikkelmogelijkheden binnen een gemeente met ambitie

✅       Mogelijkheden voor flexibele werktijden en thuiswerken

✅       Een warme informele werksfeer 

Met aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden:

·         Een uitdagende functie voor 36 uur per week.

·         Bruto maandsalaris van maximaal € 5.247,00  (afhankelijk van werkervaring en opleiding) op basis van 36 uur per week; dit komt overeen met functieschaal 10.

·         Een tijdelijk contract met uitzicht op een vast dienstverband.

·         De mogelijkheid om wekelijks extra uren te werken die je kunt inruilen voor extra verlof.

·         Naast je salaris ook een vitaliteitsbudget en een individueel keuzebudget voor verschillende doelen naar jouw keuze, zoals extra inkomen, extra verlofuren, fiscalisering van de reiskosten of een fiets.

·         Een iPhone en een laptop in bruikleen.

Jouw team

Wij werken met ongeveer 500 medewerkers verdeeld over 35 teams in 5 domeinen voor Rijswijk. Jij komt te werken in team Vergunningen, Archeologie en Monumentenzorg, Het team bestaat uit drie onderdelen vergunningen Omgevingswet, vergunningen APV en Bijzondere Wetten en Erfgoed, waaronder archeologie en monumenten valt. Op dit moment bestaat het team uit een kleine vaste kern en een flexibele schil. In 2024 wordt het team verder opgebouwd en zetten we verder in op het uitbreiden van de vaste kern. Daarbij wordt - naast de functie gerelateerde competenties - uitgegaan van de volgende vier kernwaarden: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid die leidend zijn in ons dagelijks handelen.  

Gemeente Rijswijk

Werken voor Rijswijk betekent werken voor een gemeente met een dorps karakter en grootstedelijke uitdagingen in een regio die altijd in beweging is. Hier kunnen 56.000 inwoners, ondernemers en bezoekers van Rijswijk prettig én gezond wonen, werken én meedoen. Onze missie is: ‘De verantwoordelijkheid om het fantastisch te doen voor Rijswijk’.

Binnen de gemeente Rijswijk vinden wij het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt en stimuleren we een inclusieve (werk)cultuur. Je krijgt een introductieprogramma, een rondleiding door Rijswijk én een warm welkom van jouw nieuwe collega’s. Zo voel je je snel thuis in Rijswijk! Meer weten over wat Rijswijk te bieden heeft? Kijk op www.WerkenVoorRijswijk.nl

De komende jaren groeit onze stad maar liefst met een derde. Dit stimuleert de verdere ontwikkeling van onze organisatie, voor onze huidige en toekomstige collega’s. Jouw ideeën en kennis kunnen we goed gebruiken. Groei jij met ons mee?

Wil je aan de slag voor Rijswijk?

Word je bij het lezen enthousiast over deze functie en voldoe je aan bovenstaand profiel? Ben jij de collega die we zoeken? Solliciteer dan uiterlijk 18 mei 2024 via de sollicitatiebutton (hier kun je naast je CV ook een video uploaden) of mail je motivatie en CV naar stadhuis@rijswijk.nl, onder vermelding van vacaturenummer JK2411.  Indien wij eerder een geschikte kandidaat spreken sluit de reactietermijn eerder.

Meer informatie
Voor meer informatie over deze vacature en de sollicitatieprocedure kun je bellen naar teammanager Tanja Ruhnke, telefoonnummer 14 070.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.