Inkoopadviseur

Solliciteer nu

Inkoopadviseur

"Jij bent een onmisbare schakel voor de gehele organisatie in het begeleiden van nationale en Europese aanbestedingsprocedures.”

Wat ga je doen?

Het grootste deel van je tijd begeleid je nationale en Europese aanbestedingsprocedures voor leveringen, diensten en werken. Dit kan van alles zijn. Bijvoorbeeld het  bouwen van een school, het maaien van gras in de openbare ruimte en de aanschaf van bedrijfsauto’s. Jij bent als inkoopadviseur een onmisbare schakel voor het team én een vraagbaak voor de gehele organisatie.

Een greep uit je werkzaamheden:
•        Het uitvoeren van rechtmatigheidscontroles (spendanalyse) voor de accountantscontrole;
•        Het uitvoeren van controles in het kader van de verbijzonderende interne controle (VIC);
•        Het uitvoeren van themacontroles op verzoek van het gemeentelijk managementteam;
•        Het adviseren over het inkoop- en aanbestedingsbeleid en het verder ontwikkelen hiervan;
•        Het bijdragen aan het verder professionaliseren van de inkoopfunctie;
•        Het opstellen management rapportages.

Wie ben jij?

Je kunt je werk als Inkoopadviseur goed én met plezier doen als je voldoet aan dit profiel:

➡️         Je hebt minimaal een afgeronde Hbo-opleiding;
➡️         Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring als inkoopadviseur binnen een overheidsorganisatie;
➡️         Je hebt actuele kennis van de wet- en regelgeving voor (Europese) aanbestedingen van werken, diensten en leveringen.

Ons aanbod

✅ Ontwikkelmogelijkheden binnen een gemeente met ambitie

✅ Mogelijkheden voor flexibele werktijden en thuiswerken

✅ Een warme informele werksfeer

Met aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden:

  • Een uitdagende functie voor 36 uur per week.

  • Bruto maandsalaris van maximaal € 5.247,00 (afhankelijk van werkervaring en opleiding op basis van 36 uur per week) dit komt overeen met functieschaal 10.

  • Een tijdelijk contract met uitzicht op een vast dienstverband.

  • De mogelijkheid om wekelijks extra uren te werken die je kunt inruilen voor extra verlof.

  • Naast je salaris ook een vitaliteitsbudget en een individueel keuzebudget voor verschillende doelen naar jouw keuze, zoals extra inkomen, extra verlofuren, fiscalisering van de reiskosten of een fiets.

  • Een iPhone én laptop in bruikleen.

Jouw team

Wij werken met ongeveer 500 medewerkers verdeeld over 35 teams in 5 domeinen voor Rijswijk. Jij komt te werken in team Juridische Zaken. We zijn een relatief kleine organisatie, daardoor zijn de lijnen kort. Ook naar het college en het bestuur. Jouw bijdrage wordt dus gezien en gehoord. We geven je daarbij al ons vertrouwen. In combinatie met veelzijdige complexe juridische vraagstukken en een persoonlijke en prettige sfeer in het team, levert dat jou een interessante en uitdagende functie op.

Het team JZ bestaat uit 25 personen en behandelt gemeente brede onderwerpen op het gebied van recht (advisering en bezwaar- & beroepschriften), inkoop en klachtencoördinatie. Binnen JZ werken juridisch specialisten en adviseurs in diverse clusters, betreffende het fysiek en het sociaal domein; inkoop & aanbesteding, overeenkomstenrecht, gemeentelijke belastingen, klachtenrecht en privacy. In je werk word je administratief bijgestaan door juridisch ondersteuners.

JZ heeft een sterk verantwoordelijkheidsgevoel voor het maatschappelijk belang, het bestuur en de organisatie. Het team kenmerkt zich door een open en professionele cultuur. Er is veel ruimte om elkaar te ontmoeten en van elkaar te leren. Er zijn verschillende soorten werkoverleggen (teambreed, juridisch overleg en cluster overleggen).

Gemeente Rijswijk

Werken voor Rijswijk betekent werken voor een gemeente met een dorps karakter en grootstedelijke uitdagingen in een regio die altijd in beweging is. Hier kunnen 56.000 inwoners, ondernemers en bezoekers van Rijswijk prettig én gezond wonen, werken én meedoen. Onze missie is: ‘De verantwoordelijkheid om het fantastisch te doen voor Rijswijk’.

Binnen de gemeente Rijswijk vinden wij het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt en stimuleren we een inclusieve (werk)cultuur. Je krijgt een introductieprogramma, een rondleiding door Rijswijk én een warm welkom van jouw nieuwe collega’s. Zo voel je je snel thuis in Rijswijk! Meer weten over wat Rijswijk te bieden heeft? Kijk op www.WerkenVoorRijswijk.nl

De komende jaren groeit onze stad maar liefst met een derde. Dit stimuleert de verdere ontwikkeling van onze organisatie, voor onze huidige en toekomstige collega’s. Jouw ideeën en kennis kunnen we goed gebruiken. Groei jij met ons mee?

Wil je aan de slag voor Rijswijk?

Word je bij het lezen enthousiast over deze functie en voldoe je aan bovenstaand profiel? Ben jij de collega die we zoeken? Solliciteer dan zo snel mogelijk via de sollicitatiebutton rechts bovenin of mail je motivatie en CV naar stadhuis@rijswijk.nl, onder vermelding van vacaturenummer JK2422. De sluitingsdatum is in principe 19 juni 2024, maar hebben we echter eerder een geschikte kandidaat gevonden dan sluit de reactietermijn eerder. Hebben we nog geen geschikte kandidaat, dan loopt de reactietermijn nog langer door. De eerste selectiegesprekken vinden plaats in de periode van 20 t/m 28 juni 2024.

Meer informatie

Voor meer informatie over deze vacature en de sollicitatieprocedure kun je bellen naar Jelmer Louwsma (teamleider juridische zaken), telefoonnummer 06-1421 6506.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.