Centrale Klachtencoördinator

Solliciteer nu

Centrale Klachtencoördinator

Jij brengt de klachtafhandeling van onze organisatie naar een hoger niveau.

Wat ga je doen?

Als Centrale Klachtencoördinator (CK) ben je het aanspreekpunt voor de klachtenbehandeling gemeente breed.

Je coördineert en bewaakt de kwaliteit van de afhandeling van klachten, dit doe je door de klachtbehandelaars te adviseren en coachen waar nodig. Hierover breng je verslag uit en rapporteer jij half jaarlijks aan het Gemeentelijk Managementteam (GMT). Je analyseert tendensen en zoekt in samenwerking met de verschillende teams naar mogelijkheden voor verbeteringen in de dienstverlening. Bij de afhandeling van de klachten werk je nauw samen met verschillende disciplines binnen en buiten de gemeente. Indien nodig handel jij klachten af die na de informele behandeling door de teammanager niet zijn opgelost. Waar nodig adviseer je teammanagers. Jij treed op als contactpersoon voor de Nationale Ombudsman en hebt je een onafhankelijke positie binnen de organisatie. Daarnaast fungeer jij als sparringpartner en achtervang voor je collega jurist Bestuursrecht met betrekking tot  juridische en procesmatige vragen over de Wet open overheid en eventueel overige bestuursrechtelijke vragen.        

Wie ben jij?

Je kunt je werk als Centrale Klachtencoördinator goed én met plezier doen als je voldoet aan dit profiel:

 ➡️          Een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau in een juridische richting zoals Rechten, Bestuurskunde of Adviseur Lokale Overheid;

➡️          Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar;

➡️          Aantoonbare kennis van bestuursrecht (waaronder de Algemene wet bestuursrecht) opgedaan door middel van opleiding;

➡️          Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift.

Ons aanbod

✅       Ontwikkelmogelijkheden binnen een gemeente met ambitie

✅       Mogelijkheden voor flexibele werktijden en thuiswerken

✅       Een warme informele werksfeer

 Met aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden:

·         Een uitdagende functie voor 32-36 uur per week.

·         Bruto maandsalaris van maximaal € 5.247,00  (afhankelijk van werkervaring en opleiding) op basis van 36 uur per week; dit komt overeen met functieschaal 10 (aanloopschaal 9).

·         Een tijdelijk contract met uitzicht op een vast dienstverband.

·         De mogelijkheid om wekelijks extra uren te werken die je kunt inruilen voor extra verlof.

·         Naast je salaris ook een vitaliteitsbudget en een individueel keuzebudget voor verschillende doelen naar jouw keuze, zoals extra inkomen, extra verlofuren, fiscalisering van de reiskosten of een fiets.

·         Een iPhone en een laptop in bruikleen.

Jouw team

Wij werken met ongeveer 500 medewerkers verdeeld over 35 teams in 5 domeinen voor Rijswijk. Als Centrale Klachtencoördinator is Juridische zaken (JZ) jouw thuisbasis. JZ bestaat uit 25 personen en behandelt gemeente brede onderwerpen op het gebied van recht (advisering en bezwaar- & beroepschriften), inkoop en klachtencoördinatie. Binnen JZ werken juridisch specialisten en adviseurs betreffende: het sociaal en het fysiek domein, inkoop & aanbesteding, overeenkomstenrecht, gemeentelijke belastingen, klachtenrecht en privacy.

JZ heeft een sterk verantwoordelijkheidsgevoel voor het maatschappelijk belang, het bestuur en de organisatie. Het team kenmerkt zich door een open en professionele cultuur. Er is veel ruimte om elkaar te ontmoeten en van elkaar te leren.

Gemeente Rijswijk

Werken voor Rijswijk betekent werken voor een gemeente met een dorps karakter en grootstedelijke uitdagingen in een regio die altijd in beweging is. Hier kunnen 56.000 inwoners, ondernemers en bezoekers van Rijswijk prettig én gezond wonen, werken én meedoen. Onze missie is: ‘De verantwoordelijkheid om het fantastisch te doen voor Rijswijk’.

Binnen de gemeente Rijswijk vinden wij het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt en stimuleren we een inclusieve (werk)cultuur. Je krijgt een introductieprogramma, een rondleiding door Rijswijk én een warm welkom van jouw nieuwe collega’s. Zo voel je je snel thuis in Rijswijk! Meer weten over wat Rijswijk te bieden heeft? Kijk op www.WerkenVoorRijswijk.nl

De komende jaren groeit onze stad maar liefst met een derde. Dit stimuleert de verdere ontwikkeling van onze organisatie, voor onze huidige en toekomstige collega’s. Jouw ideeën en kennis kunnen we goed gebruiken. Groei jij met ons mee?

Wil je aan de slag voor Rijswijk?

Word je bij het lezen enthousiast over deze functie en voldoe je aan bovenstaand profiel? Ben jij de collega die we zoeken? Solliciteer dan uiterlijk 20 mei 2024 via de sollicitatiebutton (hier kun je naast je CV ook een video uploaden) of mail je motivatie en CV naar stadhuis@rijswijk.nl, onder vermelding van vacaturenummer JK2419.

Meer informatie
Voor meer informatie over deze vacature en de sollicitatieprocedure kun je bellen naar teammanager Pieter Vink of Jelmer Louwsma, telefoonnummer 14 070.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.